Üdvözöllek a Winged Support honlapján!✨🪶 

Weboldal vs. közösségi média?

2024.11.25

Mi a legjobb választás kisvállalkozóként?

Ha most tervezed vagy indítod a vállalkozásod, valószínűleg felmerült már benned a kérdés: vajon saját weboldallal vagy inkább közösségi média jelenléttel tudsz nagyobb hatást elérni és érdeklődőket, majd ügyfeleket szerezni? A válasz egyszerű: mindkettőnek megvan a maga szerepe, de "egységben az erő", azaz ötvözni kell az előnyöket. A következőkben nézzük meg, a "miérteket" és ezekből hogyan hozhatod ki a legtöbbet!


Miért tartom fontosnak egy saját weboldal létrehozását? 👇

Egy weboldal az online jelenléted központja. Itt minden információt egy helyen tudsz biztosítani a potenciális ügyfeleknek: szolgáltatások, árak, elérhetőségek és akár ügyfélvélemények is elérhetők. Ez szerint szuper jó dolog a vállalkozói megítélés szempontjából.

  • Hitelességet tükröz: Egy igényesen kialakított weboldal bizalmat ébreszt az ügyfelekben. Ez különösen fontos, ha még új vagy a piacon. 😎
  • Szabadabb környezet: Nem függsz az algoritmusoktól vagy a platformok szabályaitól, pl. a közösségi alapelvektől a social media felületein. 🌐
  • Keresőoptimalizálási előnyök: A weboldalad keresőoptimalizálásával organikus forgalmat generálhatsz, pl. a Google keresőmotoron keresztül, amely hosszú távon kifizetődő. (Erről részletesebben egy másik bejegyzésben lesz szó.) 🔍

💡Tipp: A Google Analytics és a Google Search Console népszerű ingyenes programok segítségével pl. mérhető egyszerre több jelenlét eredményessége, továbbá rá tudsz keresni keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából a témádhoz, profilodhoz kapcsolódó leggyakrabban keresett kifejezésekre is. 

Hogyan támogatja a közösségi média a weboldalad forgalmát? 👀

A közösségi média gyors és költséghatékony módja a kapcsolatteremtésnek a célcsoportoddal, mindeközben megfelelően felépített, konzisztens tartalomgyártási stratégiával a márkaismertséget és a bizalmat is erősíted a vállalkozásoddal szemben. Lássuk a további előnyöket!

  • Közvetlen kommunikáció: Üzenetek, kommentek, posztok és hirdetések segítségével gyorsan elérheted az ügyfeleket. 🎯
  • Nagyobb elérés kevesebb költséggel: Organikus posztokkal vagy alacsony költségvetésű hirdetésekkel már hatékonyan érhetsz el potenciális érdeklődőket. Még 1x hangsúlyozom, a folyamatos és rendszeres minőségi tartalom közzététele szinte "alap összetevője" a piaci jelenlétnek, legyen szó szolgáltatás vagy termék értékesítéséről. 📊
  • Forgalomterelés: Helyezd el a weboldalad linkjét a posztokban, a profiljaidban, hogy növeld a honlapod látogatottságának számát (persze ehhez kell egy megfelelően felépített weboldal is). Amint már említettem, itt szélesebb körben böngészni tudnak az általad kínált szolgáltatások között, időpontot foglalhatnak konzultációra, pl. az én weboldalamon is.🌐

💡Tipp: A Facebook és az Instagram stratégiád hatékonyságát, akár minden egyes közzétett tartalom esetén is számszerűsíteni tudod és a hirdetéseket is egyben kezelheted a "Professzionális irányítópult" és a "Meta Business Suite" felületein Üzleti oldal, fiók megléte esetén. 

Érdeklődés? Cselekvésre ösztönzés? 👀

Avagy hogyan kapcsold össze ezeket a felületeket a legegyszerűbben. 👇

  • Használj CTA-t, angolul "Call to Action", magyarul "Cselekvésre, kattintásra ösztönző" elemeket a közösségi médiás posztokban, mellyel a weboldalad látogatására vezeted rá a potenciális vásárlót, például: "Tudj meg többet a weboldalamon!", vagy "Kattints, és tudj meg többet rólunk a weboldalon!" vagy "Látogass el a weboldalunkra a részletekért!" (Ne feledd, a közösségi alapelveknek meg kell felelnie mindegy egyes tartalomnak, ami kikerül a KM felületeire! Tapasztalatból mondom.👀😏)
  • Tedd közzé a blogcikkeidet a közösségi oldalakon, hogy növeld a látogatók számát. Én rendszeresen alkalmazom, hogy ikonokat és megosztási lehetőségek is elhelyezek a weboldalam felső panelján, ill. a blogcikkek alatt, hisz így még szélesebb tömegeket tudok elérni a tartalmaimmal.

Mi a helyzet a Pinteresttel? 🤔

(Spoiler és extra infó)🤭

Nem a közösségi média felületek közé tartozik, sokkal inkább keresőmotor, úgy mint a Google, a Bing...stb. Az emberek ide elsősorban inspirálódni, ötletszerzés miatt jönnek: a design világa, a szépségipar, a divat, a kreatív alkotás, a mindennapi életben alkalmazható praktikák böngészése az elsődleges cél, vagy valamilyen esemény szervezése előtt állnak. Pont ebben rejlik az elmúlt években egyre inkább felismert potenciálja a Pinterest stratégiájának. Weboldaladra, közösségi média felületeidre, webáruházadba tudja terelni a forgalmat, különösen, ha vizuális tartalmakkal dolgozol. Ha a termékeid/ szolgáltatásaid értékesítésének keresel egy hosszútávon is eredményes platformot, ami az általad megjelölt célra irányítja az érdeklődőt, ill. egyben növelheti a bevételszerzés mértékét is, akkor ajánlom. 

Hosszú élettartamú: A Pinteresten egy jól optimalizált pin (kitűzött poszt) hónapokig vagy akár évekig forgalmat generálhat a weboldaladra. ♾️

Célzott forgalom: Az emberek konkrét ötleteket, megoldásokat keresnek, így könnyebben találnak rád, ha értékes tartalmat kínálsz. 🎯

Márkaépítés vizuálisan: Kreatív képek és infografikák segítségével erősítheted az arculatodat. 😎

(A Pinterestről részletesebben egy következő bejegyzésben írok majd, ahol bemutatom, hogyan használhatod ki a platform lehetőségeit kisvállalkozóként!)


"Azt sem tudom, hol kezdjem...."🤔

- Kiálthatsz fel kétségbeesetten és jogosan ennyi információ után, még az is lehet, elsőre bonyolult IT melónak tűnik minden, amit ebben a bejegyzésben felvázoltam. De megnyugtatlak, EZ NEM AZ!! 😌

  1. Kezdd egy alap weboldallal, amelyen felvonultatod a szolgáltatásaidat, az árakat, rövid bemutatkozással pl. egy "Rólam" részben, ezt mindet akár egy oldalon belül is meg tudod oldani már ingyenes lehetőségekkel is. (Webnode, Wordpress, Squarespace...stb.) 
  2. Légy aktív a közösségi médiában is! Válaszd ki a számodra megfelelő platformokat, hisz nem kell mindenkinek mindenhol jelen lenni. Az a lényeg, hogy kezdd el valahol!! Pl. én sem vagyok jelen még a Tik-Tok felületén, de 2025. I. negyedévétől tervezem ott is "lábnyomom hagyni". 

Amennyiben: 

  • Nem boldogulsz weboldalad szövegírásában vagy a közösségi tartalomgyártás kialakításában,
  • Nincs időd ilyen részletekkel foglalkozni, de tudod, hogy szükség van rá,

keress bizalommal és derítsük ki, mivel tudlak támogatni a vállalkozásod hátteréből. Így együtt építhetjük fel az online jelenléted, lépésről lépésre! 😊🪽 

Hisz "egységben az erő"! 🤜🤛

A tartalommarketing napjaink legfontosabb eszközei között van a vállalkozások növekedésében. Azonban kezdőként hajlamosak vagyunk ugyanazokat a ballépéseket megtenni ezen a téren is. Igen...én is gyakorlatilag amekkora lendülettel elkezdtem a "szabadúszó létet", annyira csak "azt hittem, hogy tudom", mit és miért csinálok. Szóval nem vagy egyedül!...

Ismerős az az érzés, amikor este az ágyban fekve azon agyalsz, hogy már megint elrepült a nap, és a teendőid fele még mindig a listádon virít? Ne aggódj, nem vagy egyedül ezzel! Sokan járunk hasonló cipőben időnként.

Ugye te is érezted már, hogy a napok csak elfolynak, mégis alig haladsz valamerre a nagy terveiddel? Teljesen mindegy, hogy alkalmazottként, vállalkozóként vagy netán diákként olvasod ezt a bejegyzést, szívből remélem, hasznos tippeket tudok adni számodra. A továbbiakban bemutatom azokat, amelyek beváltak nekem és amik a mai napig nagyobb...