Üdvözöllek a Winged Support honlapján!✨🪶 

5 tipikus hiba, amibe kezdővállalkozóként belefuthatsz

2025.03.12

A tartalommarketing napjaink legfontosabb eszközei között van a vállalkozások növekedésében. Azonban kezdőként hajlamosak vagyunk ugyanazokat a ballépéseket megtenni ezen a téren is. Igen...én is gyakorlatilag amekkora lendülettel elkezdtem a "szabadúszó létet", annyira csak "azt hittem, hogy tudom", mit és miért csinálok. Szóval nem vagy egyedül! Átvesszük pontról-pontra és megoldásokat javaslok ahhoz, hogyan csináld, vagy hogyan NE csináld! 😉 


1. hiba: Nem ismered pontosan a célközönségedet 🤷‍♀️

"Mindenkinek szeretnék értékesíteni, hiszen a termékemre bárkinek szüksége lehet." Ez a gondolkodásmód garantálja a kudarcot. Amikor mindenkihez próbálsz szólni, valójában senkit sem érintessz meg igazán.

Megoldás: Készíts részletes vásárlói személyiségprofilokat, azaz alkosd meg az ún. buyer persona-d. Határozd meg pontosan:

🎯Kihez szólsz? Kiket szeretnél elérni?

✨Mik az ő problémáik, kérdéseik? (Ahelyett, hogy csak azt írod: "Jelentkezz, segítek!")

💭 Mi motiválja őket, és hol találkozhatsz velük online?

🐦Miért? Minél jobban ismered a célközönségedet, annál könnyebben tudsz velük kapcsolatot teremteni.


2. hiba: Rendszertelen a tartalomgyártás ♾️

"Amikor időm engedi, közzéteszek valamit." A rendszertelenség az elköteleződés és a szakértelem hiányát sugallja a követőid számára. Emellett a közösségi média felületek algoritmusa is lentebb sorol, mert nem vagy elég aktív.

Megoldás: A tartalomnaptár készítés szuper eszköz erre a problémára, sőt nem napról napra találod ki a posztokat, hanem hetekre, hónapokra be is tudod tervezni. Használj előre elkészített sablonokat az arculatodnak megfelelően, a különböző formátumokhoz illeszkedve. Nyugodtan hasznosítsd újra a már eleve elkészített tartalmaidat is, hisz nem csak a tartalomgyártásból áll a vállalkozás vezetése! Erről korábban írt bejegyzésem  itt találod!🔗

(Lábjegyzet: Ha nincs időd rá, vagy egyedül nem megy, szólj és segítek az elindulásban, vagy a kiszervezés esetén is! Hisz ez a dolgom virtuális asszisztensként, hogy ne érezd magad egyedül a kihívásokkal szemben! 🙂 Tudom én is milyen érzés!😖✨)

🐦Miért? Nem kapkodva fogsz tartalmat gyártani, ami a minőségen is meg fog látszani. Abszolút nem gond, ha inkább a minőséget tartod szem előtt a mennyiség helyett.


3. hiba: Állandóan el akarsz adni, túl direkt módon 🤑

"A legújabb termékünk most kedvezményes áron kapható!" vagy "Tőlem vásárolj, bízd rám, engem válassz,...stb., ezt vedd meg!" - Persze túlzás, de az ilyen típusú kommunikáció riasztja a legjobban a potenciális ügyfeleket, akik értéket keresnek, nem értékesítést. Nincs ezzel gond, de mindennek meg van a maga ideje és kontextusa. Erre találták ki a marketing kampányolás lehetőségét is. (Erről később!)

Megoldás: Kövesd a 80/20 szabályt: tartalmaid 80%-a nyújtson értéket és oldjon meg problémákat, csak 20%-a legyen közvetlen értékesítés. Kombináld az edukáló, informáló, humoros, bizalomnövelő és "kőkemény" szolgáltatásajánló posztokat, videókat.

🐦Miért? Minél több értéket és hasznos információt nyújtassz az embereknek a posztjaidon keresztül, annál inkább felkelted az érdeklődésüket, és konvertálhatsz belőlük pl. vásárlókat.


4. hiba: Figyelmen kívül hagyod az adatokat 📊

Egy másik gyakori tévhit, hogy a saját fejünkkel gondolkodunk és a mi érzelmeinkből, véleményünkből indulunk ki egy-egy tartalom megalkotásánál. "Szerintem ez tetszeni fog a követőimnek. Tuti ezzel robbantom fel az Instát!" 

Az intuíció fontos, de az adatok mutatják meg, mi működik valójában. Hidd el, én is megjártam ezeket a köröket! Nem vagyunk hibátlanok, főleg kezdőként, de a gyakorlás, a folyamatos (ön)fejlesztés és a trendek nagyvonalú követése is elégséges tud lenni, persze attól függően, mik a céljaink!

Megoldás: Rendszeresen elemezd a tartalmaid teljesítményét. Figyeld a kattintásokat, megosztásokat, kommenteket, és alakítsd stratégiádat az eredmények alapján. (Meta Business Suite, Pinterest Analitika, Google Analytics 4...stb.)

🐦Miért? Egész egyszerűen azért, mert ettől működik jól a rendszered. Ez az egyik alapja a digitális marketing világának.


5. hiba: Másolod a versenytársaidat

"Ha nekik működik, nekem is működni fog." A mai mesterséges intelligencia által körbefont tartalmak szó szerint "copy-paste"-technikája mellett, a másik legrosszabb lépés, amit tehetsz: a konkurencia "majmolása". Ez a megközelítés megfoszt a legértékesebb eszközödtől: az egyediségedtől. Ez minden vállalkozás titkos összetevője, és ha egyszer azt bátorsággal, kreatívan felvállalja, nincs az a versenytárs, aki szembeszállhat vele.

Megoldás: Ismerd meg a konkurenseket, de találd meg saját hangodat. Analizáld, náluk mi működik, próbáld beépíteni! DE ne felejtsd el a legfontosabb kérdéseket feltenni: Mi a te egyedi perspektívád? Milyen történet áll a vállalkozásod mögött? Használd ezeket megkülönböztető jegyként.

🐦Miért? Hogy Önazonos maradj, mert abban van az igazi értéked.✨🥰

Záró gondolatok

A kezdeti hibák természetes részei a vállalkozói létnek. A lényeg, hogy felismerd, javíts rajta, fejlődj benne, ne félj gyakorolni és nyugodtan "bénázd ki magad" (ahogy az egyik mentorom, Sánta Csaba mindig bíztat)! 

Ne feledd, a vállalkozás nem egy sprint, hanem maraton. 

Amennyiben úgy érzed, hogy a tartalomgyártás túl sok időt és energiát vesz el tőled, a vállalkozásod más területeire szeretnél koncentrálni, fontold meg a külső segítség bevonását, pl. egy VA (mint én) vagy egy ügynökség, aki konkrétan csak marketinggel foglalkozik. A megfelelő támogatás nemcsak időt szabadít fel, de gyakran jobb eredményeket is hoz, mint ha magad küzdenél ennek minden aspektusával.

 🎯A lényeg, hogy találd meg azt a megoldást, ami legjobban illeszkedik a vállalkozásod jelenlegi helyzetéhez, lehetőségeihez és a céljaidhoz.



 Keress bizalommal és 30 perces ingyenes konzultáció keretében egyeztetünk!🥰

A tartalommarketing napjaink legfontosabb eszközei között van a vállalkozások növekedésében. Azonban kezdőként hajlamosak vagyunk ugyanazokat a ballépéseket megtenni ezen a téren is. Igen...én is gyakorlatilag amekkora lendülettel elkezdtem a "szabadúszó létet", annyira csak "azt hittem, hogy tudom", mit és miért csinálok. Szóval nem vagy egyedül!...

Ismerős az az érzés, amikor este az ágyban fekve azon agyalsz, hogy már megint elrepült a nap, és a teendőid fele még mindig a listádon virít? Ne aggódj, nem vagy egyedül ezzel! Sokan járunk hasonló cipőben időnként.

Ugye te is érezted már, hogy a napok csak elfolynak, mégis alig haladsz valamerre a nagy terveiddel? Teljesen mindegy, hogy alkalmazottként, vállalkozóként vagy netán diákként olvasod ezt a bejegyzést, szívből remélem, hasznos tippeket tudok adni számodra. A továbbiakban bemutatom azokat, amelyek beváltak nekem és amik a mai napig nagyobb...