Üdvözöllek a Winged Support honlapján!✨🪶 

A személyes márka átalakulása: Hitelesség vagy felszínesség?

2025.03.26

A digitális korban a személyes márka építése kihívás előtt áll. Vajon hogyan maradhatunk hitelesek egy olyan világban, ahol a felszínesség gyakran kerül előtérbe? És hogy jönnek ide az "influenszerek"? Tarts velem és derüljön ki a cikkből az, amire számítasz, vagy az, amire nem!

Bevezetőm

Egy ideje már ért bennem ez a blogbejegyzés, az elmúlt hónapokban engem megtalált írások, videók, személyek és elindult saját gondolatok hatására. Ezek összeolvadásakor és némi kutatómunkát követően jutottam el arra a pontra, hogy megosszam Veletek mindezt.

A Start-vonal: Szabadság, önkifejezés, kapcsolódás

Régebben a (személyes) márka olyan jelentőséggel bírt, mint egy mesterember által készített ékszer — kevesen birtokolták, de maradandó értéket képviselt. Az internet és a világháló egyre szélesebb körű hozzáférhetőségével, a közösségi média megjelenésével csodálatos lehetőséget kaptunk a kezünkbe arra, hogy megmutathassuk valódi énünket szélesebb közönséggel, mindenkivel.

Kép forrása: pexels-olly-914922
Kép forrása: pexels-olly-914922

Képességeink és szenvedélyeink addig nem ismert módon váltak kifejezhetővé, találhattunk kapcsolódási pontokat a hasonlóan gondolkodókkal (speciel ez most is így van). Mint egy digitális vászon, amelyre mindenki szabadon festhette a saját történetét. 

Majd idővel új alternatívákat biztosított azoknak az embereknek is, akik az ún. hagyományos munkavállalási formákból kiszabadulni vágytak. Online munkakeresés, szabadúszó lét és társai.

A jelen ritmusa: Felszínesség és profithajhászás

A kreativitás egysíkúvá, az eredetiség, az autentikus jelenségek pedig ritka kincsekké váltak ebben a rohanó világban. Az alkotók, a tartalomkészítők, igen, pl. mi is, személyes márkát építő vállalkozók sokszor beleszédülünk az algoritmusok diktálta mókuskerékbe – sablon gondolatokkal, formátumokkal, reakciókkal. 

A Chat-GPT és az AI korszakának beköszöntével pedig még inkább erre terelődött a hangsúly az elmúlt 2-3 évben (bár az egyik leghasznosabb eszköztára lehetne a mai vállalkozásoknál, a hozzáértő kezekben).

Kép forrása: pexels-mart-production-7481976
Kép forrása: pexels-mart-production-7481976

A követők számának bűvöletében élve elveszni látszódott a mélyebb kapcsolódások lehetősége, és a személyes márka csupán egy marketing eszközzé degradálódott.

Itt van pl. az influenszerek világa. Honnan is indult?

Az "influenszer", mint kifejezés és marketingtevékenység gyökerei a 17-18. századra tehetőek.

  1. Ebből egy konrét eset volt az, amikor Josiah Wedgwood, brit keramikus az 1760-as években Sarolta, brit királynénak készített teáskészletével szándékosan növelni akarta termékei presztízsét, népszerűségét, valódiságát.
  2. A 20. században a Coca-Cola 1931-ben az amerikai Haddon Sundblom, svéd és finn ajkú családból származó illusztrátorral együttműködve megalkotta a modern Mikulás képét a reklámkampányaihoz, amit a mai napig felismerünk és egyből a céggel, az ünnepi hangulattal párosítunk és Sundblom is profitálni tudott belőle személyes márkája tekintetében. (Apró részlet: Sundblom egyik barátja, Lou Prentice volt az eredeti modell "Miki" megformálásához.)
  3. Majd jöttek a 2000-es évek elején a "mommy bloggerek", akik szülői tapasztalataikat, termék-, és márkaértékeléseiket osztották meg a nagyérdeművel, ezzel új lendületet adva ennek az ágazatnak.
Kép forrása: pexels-polina-tankilevitch-6988701
Kép forrása: pexels-polina-tankilevitch-6988701

Az évekkel azonban a lényegi célok és tartalmak minőségüket vesztették. Egyre többen láttak sikert és meggazdagodást ebben az irányban, főként a "Z" generáció (szül. 1995- 2009-ig) képviselői.

A figyelemfelkeltő külsőségek és a sekélyes üzenetek mögött gyakran olyan termékek lapultak, amelyek több kárt okoztak, mint amennyi haszon származott belőlük. Az influenszer tevékenységnek pedig a profit hajszolása lett az elsődleges célja, amiért sokszor most is "borsos" árat kell fizetni (tisztelet a kivételnek!) leszerződés esetén.

Tehát idővel ez is hozzájárult ahhoz, hogy az emberek elkezdjenek csalódni a hiteltelen, nem őszinte karakterekben, arcokban és márkákban. Átláttak a puszta kirakatbábukon és a mindenhol ugyanúgy hallható és a "túl szép, hogy igaz legyen" értékesítési szövegeken.

✨Bizonyos értelemben ez a jelenünk. 

Mit tehetünk tehát mi vállalkozók ezeknek a trendeknek az ellensúlyozásához, amellett, hogy a saját hangunkon szólítjuk meg a célközönségünket?


📢Stratégia és kommunikáció

A következetes kommunikáció az általunk képviselt szolgáltatás/termék értékeiről, az emberről, aki ezek mögött van és a szakértelmünkről kell, hogy szóljon, nem a felszínes megközelítésről, ami inkább a látszatra és a gyors sikerekre fókuszál. Vissza kell térnünk a gyökereinkhez és hosszú távban gondolkodni. A tervezés folyamata mindenképp fejleszthető, ha most még egyeseknek nem is tűnik olyan egyszerűnek a "carpe diem" világában.

A hosszú távú céljaink követése olyan, mintha a maratoni futást választanánk a sprintek helyett, ami a pillanatnyi elégedettséget érzését igen, de a tartós öröm érzését nem biztosítja. Az egyedi ötletek kidolgozása és azok lépésről lépésre történő megvalósítása kiemeli munkánkat a digitális kor zajának tengeréből. 

Hosszú formátumú tartalmaink – legyen az egy mélyreható blogbejegyzés, könyv vagy az egyre népszerűbb podcast-ek készítése– lehetőséget adnak arra, hogy gondolataink kiteljesedjenek, és valódi hatást gyakoroljanak, inspiráljanak másokat. 

Ami még inkább elengedhetetlen: a folyamatos tanulás és fejlődés, tesztelés, gyakorlás, finomhangolás és Önmagunk meghaladása.

Érezhető, hogy az "Én-márka" építése nem egy megszilárdult iszapréteg a bőrünkön, hanem egy élő, lélegző folyamat. Olyan, mint egy fa, amely a gyökereit a szavahihetőség, a valóság talajába mélyeszti, törzsét a másoktól való függetlenség adja, és a lombkoronája a mély tartalmak és kapcsolódások által válik igazán lenyűgözővé.

(Uppsz, ez költőire sikerült! Bocs!)😁

Kép forrása: pexels-harry-johnson-704615848-31324263
Kép forrása: pexels-harry-johnson-704615848-31324263

Tartalomstratégia kiégés ellen

A fenntartható siker titka nem az összes létező platform napi szintű tartalomgyártásában rejlik véleményem szerint. Hisz ez kb. ugyanazt eredményezi, mintha egy lyukas vödröt próbálnának megtölteni vízzel — rengeteg energiát kell beletenni, de nem marad benne és bennünk sem semmi. Ha számoltam volna, hányszor kaptam  azokat a mondatokat instant közösségi média és marketing "szakértőktől", hogy:

"Jajj, Instán kell nyomatni, Facebookon már nincs senki..."

"Tik-Tok-on fent vagy? Miért nem vagy fent?"

Hát igen. Abba nem sokan gondolnak bele ilyenkor, hogy főként a kezdő vállalkozóknál mennyi stresszt, időt, energiát emészt fel, amiben sokan ki is égnek 1-2 év alatt, mert nem marad normálisan idejük más, vállalkozással kapcsolatos tevékenységükre és nem fejlődnek. 

Tudtam rövidesen, hogy az én utam nem az lesz, hogy a "futószalag- effektus" és a perfekcionizmus-önbizalomhiány nyomasztó duója a mentális és fizikai egészségem, illetve a kapcsolataim kárára menjen.

No way...nem hagyom, hogy bedaráljon a gépezet. Ebben igyekszem segíteni azokat a kezdő vállalkozásokat is, akik eleinte maguk akarják átlátni a közösségi média rejtelmeit.

  • Hogyan építsünk személyes márkát anélkül, hogy totál kifacsarnánk magunkat? 
  • Hogyan ne vesszenek el a szuper ötletek azért, mert nem volt időnk kidolgozni, vagy csak halogattuk őket?
  • Hogyan ne vigye el a tartalomgyártás az időnket az igazi, biznisszel kapcsolatos fontos dolgokról?

A továbbiakban erről és engem ebben inspiráló, egyik személyről lesz szó, akinek a tartalmait jó szívvel ajánlom mindenkinek ezen a téren.


Dan Koe szemlélete pont jókor ütött be

A témában elmélkedésre méltatott pillanataimban talált meg többek között Dan Koe személyes márkája is. Számomra őszinte volt, szavahihető, lényegre törő és a legfontosabb: elgondolkodtató és megindító.

Ki ő? Író, vállalkozó, kreatív stratéga, aki többek között azt vallja és példáján keresztül bemutatja, hogy napi 4 órában is lehet forradalmasítani az életünket. A fókusz művészete című könyv szerzője, és küldetése segíteni másoknak megtalálni a munka és a vállalkozás valódi értelmét úgy, hogy közben nem égetsz fel mindent magad körül. 

Mottója: Nem többet kell dolgozni, hanem okosabban. 

Tartalomstratégiával kapcsolatos kulcsgondolatait igyekeztem összeszedni pár pontban. Azokat, amelyek engem is inspirálnak a saját tartalmaim megtervezése és a munkám során is:

  1. Határozd meg a márkapilléreidet! – Válassz 3-5 kulcstémát, amiről hitelesen tudsz beszélni. Ha mindenről írsz, senki sem fog emlékezni rád semmiért.
  2. Válassz egy fő platformot! – Ne próbálj mindenhol jelen lenni. Találd meg, hol van a közönséged, és ott légy érdemben (dominálj).
  3. Készíts tartalombázist! – Készíts hetente egy hosszabb tartalmat (hírlevél, blog, videó), amit könnyen feldarabolhatsz több kisebb posztra, anyagra, formátumra. (Tartalom-újrahasznosításról írt korábbi cikkem itt találod!)
  4. Ütemezz okosan! – Tervezz előre! Egyetlen tartalomnapló megspórolja a napi stresszt.
  5. Építs kapcsolatokat! – Ne csak posztolj, kommunikálj! Az igazi figyelmet a kapcsolatok segítenek megtartani.

"Ami a magban rejlik" - Lássunk a kereteken túl!

Olyan tartalmakat készítsünk, amelyek túlélnek, inspirálnak és igazi értéket képviselnek. Az internet és a közösségi média csak eszközök, amelyek segítségével kibontakoztathatjuk belső potenciálunkat és hidakat emelünk azokhoz, akik értékelik azt, amit mi nyújtunk. A személyes márka építés energiái átalakulóban vannak. Rajtunk, embereken múlik, hogy ez a felszínesség vagy a mélység irányába történik-e. 

A személyes márka nem csupán a logódból vagy az Instagram-profilodból áll. Mit teszel ma azért, hogy hitelesebbé válj? 


Ui: Ha eddig eljutottál, szuper vagy, Köszönöm, hogy elolvastad. Szívesen fogadom a gondolataidat a témával kapcsolatban az info@wingedsupport.hu e-mail címen vagy a közösségi média poszt alatt, ahonnan iderepültél!😉

A modern világ rohanó tempója és a technológia fejlődése egyre inkább arra ösztönöz bennünket, hogy egyszerre több dolgot próbáljunk megoldani egyidőben. Minél több feladatot igyekszünk ellátni egy időben, hatékonyságnövelés céljából, épp az ellenkezője érvényesül az esetek 98%-ban. Jelen cikkemben kifejtem a hátrányokat, a további következményeit,...

A vállalkozások számára számtalan opció áll rendelkezésére, hogy hatékonyságukon javítsanak és az egyik ilyen lehetőség a virtuális asszisztensek (VA-k) szerződtetése. Sokakban még mindig kételyek vannak affelől, hogy az online vagy virtuális asszisztensek, mivel távolról dolgoznak, nem elég megbízhatóak, nem ellenőrizhetőek. Ha Te is...

Az online térben végzett munka gyorsan terjed, de a virtuális asszisztensek (VA) szolgáltatásai körül még mindig sok tévhit kering. Sokan nem ismerik fel, milyen hatalmas potenciál rejlik a virtuális segítségnyújtásban. Most válogatunk a leggyakoribb félreértésekből, megcáfoljuk őket, hogy kiderüljön, miért lehet egy VA mégis a titkos fegyvered a...

Mindig is tudtam, hogy nem könnyű körülményekből indultam, de ez soha nem állíthatott meg. Most szeretném megosztani a saját történetemet veletek, hogy mások is erőt merítsenek belőle, és tudják, nincsenek egyedül.