Üdvözöllek a Winged Support honlapján!✨🪶 

5 tipikus hiba, amibe kezdővállalkozóként belefuthatsz

2025.03.12

A tartalommarketing napjaink legfontosabb eszközei között van a vállalkozások növekedésében. Azonban kezdőként hajlamosak vagyunk ugyanazokat a ballépéseket megtenni ezen a téren is. Igen...én is gyakorlatilag amekkora lendülettel elkezdtem a "szabadúszó létet", annyira csak "azt hittem, hogy tudom", mit és miért csinálok. Szóval nem vagy egyedül! Átvesszük pontról-pontra és megoldásokat javaslok ahhoz, hogyan csináld, vagy hogyan NE csináld! 😉 


1. hiba: Nem ismered pontosan a célközönségedet 🤷‍♀️

"Mindenkinek szeretnék értékesíteni, hiszen a termékemre bárkinek szüksége lehet." Ez a gondolkodásmód garantálja a kudarcot. Amikor mindenkihez próbálsz szólni, valójában senkit sem érintessz meg igazán.

Megoldás: Készíts részletes vásárlói személyiségprofilokat, azaz alkosd meg az ún. buyer persona-d. Határozd meg pontosan:

🎯Kihez szólsz? Kiket szeretnél elérni?

✨Mik az ő problémáik, kérdéseik? (Ahelyett, hogy csak azt írod: "Jelentkezz, segítek!")

💭 Mi motiválja őket, és hol találkozhatsz velük online?

🐦Miért? Minél jobban ismered a célközönségedet, annál könnyebben tudsz velük kapcsolatot teremteni.


2. hiba: Rendszertelen a tartalomgyártás ♾️

"Amikor időm engedi, közzéteszek valamit." A rendszertelenség az elköteleződés és a szakértelem hiányát sugallja a követőid számára. Emellett a közösségi média felületek algoritmusa is lentebb sorol, mert nem vagy elég aktív.

Megoldás: A tartalomnaptár készítés szuper eszköz erre a problémára, sőt nem napról napra találod ki a posztokat, hanem hetekre, hónapokra be is tudod tervezni. Használj előre elkészített sablonokat az arculatodnak megfelelően, a különböző formátumokhoz illeszkedve. Nyugodtan hasznosítsd újra a már eleve elkészített tartalmaidat is, hisz nem csak a tartalomgyártásból áll a vállalkozás vezetése! Erről korábban írt bejegyzésem  itt találod!🔗

(Lábjegyzet: Ha nincs időd rá, vagy egyedül nem megy, szólj és segítek az elindulásban, vagy a kiszervezés esetén is! Hisz ez a dolgom virtuális asszisztensként, hogy ne érezd magad egyedül a kihívásokkal szemben! 🙂 Tudom én is milyen érzés!😖✨)

🐦Miért? Nem kapkodva fogsz tartalmat gyártani, ami a minőségen is meg fog látszani. Abszolút nem gond, ha inkább a minőséget tartod szem előtt a mennyiség helyett.


3. hiba: Állandóan el akarsz adni, túl direkt módon 🤑

"A legújabb termékünk most kedvezményes áron kapható!" vagy "Tőlem vásárolj, bízd rám, engem válassz,...stb., ezt vedd meg!" - Persze túlzás, de az ilyen típusú kommunikáció riasztja a legjobban a potenciális ügyfeleket, akik értéket keresnek, nem értékesítést. Nincs ezzel gond, de mindennek meg van a maga ideje és kontextusa. Erre találták ki a marketing kampányolás lehetőségét is. (Erről később!)

Megoldás: Kövesd a 80/20 szabályt: tartalmaid 80%-a nyújtson értéket és oldjon meg problémákat, csak 20%-a legyen közvetlen értékesítés. Kombináld az edukáló, informáló, humoros, bizalomnövelő és "kőkemény" szolgáltatásajánló posztokat, videókat.

🐦Miért? Minél több értéket és hasznos információt nyújtassz az embereknek a posztjaidon keresztül, annál inkább felkelted az érdeklődésüket, és konvertálhatsz belőlük pl. vásárlókat.


4. hiba: Figyelmen kívül hagyod az adatokat 📊

Egy másik gyakori tévhit, hogy a saját fejünkkel gondolkodunk és a mi érzelmeinkből, véleményünkből indulunk ki egy-egy tartalom megalkotásánál. "Szerintem ez tetszeni fog a követőimnek. Tuti ezzel robbantom fel az Instát!" 

Az intuíció fontos, de az adatok mutatják meg, mi működik valójában. Hidd el, én is megjártam ezeket a köröket! Nem vagyunk hibátlanok, főleg kezdőként, de a gyakorlás, a folyamatos (ön)fejlesztés és a trendek nagyvonalú követése is elégséges tud lenni, persze attól függően, mik a céljaink!

Megoldás: Rendszeresen elemezd a tartalmaid teljesítményét. Figyeld a kattintásokat, megosztásokat, kommenteket, és alakítsd stratégiádat az eredmények alapján. (Meta Business Suite, Pinterest Analitika, Google Analytics 4...stb.)

🐦Miért? Egész egyszerűen azért, mert ettől működik jól a rendszered. Ez az egyik alapja a digitális marketing világának.


5. hiba: Másolod a versenytársaidat

"Ha nekik működik, nekem is működni fog." A mai mesterséges intelligencia által körbefont tartalmak szó szerint "copy-paste"-technikája mellett, a másik legrosszabb lépés, amit tehetsz: a konkurencia "majmolása". Ez a megközelítés megfoszt a legértékesebb eszközödtől: az egyediségedtől. Ez minden vállalkozás titkos összetevője, és ha egyszer azt bátorsággal, kreatívan felvállalja, nincs az a versenytárs, aki szembeszállhat vele.

Megoldás: Ismerd meg a konkurenseket, de találd meg saját hangodat. Analizáld, náluk mi működik, próbáld beépíteni! DE ne felejtsd el a legfontosabb kérdéseket feltenni: Mi a te egyedi perspektívád? Milyen történet áll a vállalkozásod mögött? Használd ezeket megkülönböztető jegyként.

🐦Miért? Hogy Önazonos maradj, mert abban van az igazi értéked.✨🥰

Záró gondolatok

A kezdeti hibák természetes részei a vállalkozói létnek. A lényeg, hogy felismerd, javíts rajta, fejlődj benne, ne félj gyakorolni és nyugodtan "bénázd ki magad" (ahogy az egyik mentorom, Sánta Csaba mindig bíztat)! 

Ne feledd, a vállalkozás nem egy sprint, hanem maraton. 

Amennyiben úgy érzed, hogy a tartalomgyártás túl sok időt és energiát vesz el tőled, a vállalkozásod más területeire szeretnél koncentrálni, fontold meg a külső segítség bevonását, pl. egy VA (mint én) vagy egy ügynökség, aki konkrétan csak marketinggel foglalkozik. A megfelelő támogatás nemcsak időt szabadít fel, de gyakran jobb eredményeket is hoz, mint ha magad küzdenél ennek minden aspektusával.

 🎯A lényeg, hogy találd meg azt a megoldást, ami legjobban illeszkedik a vállalkozásod jelenlegi helyzetéhez, lehetőségeihez és a céljaidhoz.



 Keress bizalommal és 30 perces ingyenes konzultáció keretében egyeztetünk!🥰

"A bőröndöd a sarokban vár három hete, de közben a fejedben még mindig legalább 25 teendő kattog." Ismered ezt az érzést, ugye? Amikor már csomagolnál, az útitervet dolgoznád ki, a programokat néznéd a célvárosban, de valahogy mindig újabb "sürgős" email ugrik be, újabb ügyfél kérdez rá valamire, és hirtelen úgy érzed, mintha a világ összeomlana,...

Alapjaiban meghatározza az arra a fenti kérdésre adott választ a döntéselőkészítés folyamata, hogy költséghatékony támogatásra van szükséged vállalkozóként, vagy egy alkalmazott személyes jelenléte és mélyebb elköteleződése a fontosabb számodra. Valljuk be őszintén, hogy ez gyakorlatilag minden stratégiai döntést meg kellene, hogy előzzön. A...

Ez sokak szemében maga a szabadság: Te döntesz, mikor dolgozol, kivel dolgozol, és milyen irányba haladsz. Legalábbis ez az elmélet. A valóság viszont sokszor egészen más: egy véget nem érő, feladatokkal teli hullámvasút, ahol nem Te vagy a kormány mögött, csupán az események rángatnak ide-oda.

A digitális korban a személyes márka építése kihívás előtt áll. Vajon hogyan maradhatunk hitelesek egy olyan világban, ahol a felszínesség gyakran kerül előtérbe? És hogy jönnek ide az "influenszerek"? Tarts velem és derüljön ki a cikkből az, amire számítasz, vagy az, amire nem!